Çılgın değil, dindar olmak istiyorlar
[size=18px][color=black]Çılgın değil, dindar olmak istiyorlar
Almanya Wuezberg Üniversitesi tarafından koordine edilen bir araştırma gençlerin din eğitiminden beklentilerine yönelik ilginç beklentilerini ortaya çıkardı. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de eğitim gören liselilerin yüzde 70’i, din dersinin kendilerini dinî inançlarına daha çok yakınlaştırmasını istiyor.
Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 10 ülkeden yaklaşık 10 bin lise öğrencisi üzerinde yapılan din ve değerler araştırması, gençlerin din eğitiminden neler beklediğini ortaya koydu. Almanya, Fransa, İsrail gibi ülkelerin katıldığı araştırma, din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin zorunlu, seçmeli ya da isteğe bağlı olarak okutulmasının tartışıldığı Türkiye’de din eğitimi açısından önemli ipuçları veriyor. Türkiye’de eğitim gören liselilerin yüzde 70’i din dersinin kendilerini dini inançlarına daha çok yakınlaştırmasını istiyor. Ayrıca araştırma sonuçları, Türkiyeli liselilerin hem geleneksel hem de modern din eğitimi almak istediklerine işaret ediyor.
Almanya Wuezberg Üniversitesi tarafından koordine edilen ‘uluslararası gençlik, din ve değerler’ (Religion, Life Perspectives Among Adolescent) konulu araştırma, Türkiye, Almanya, İngiltere, Finlandiya, İsveç, İrlanda, Hollanda, Polonya, Hırvatistan ve İsrail’de eğitim gören liselilerin din eğitiminden beklentilerini belirledi. Araştırmanın Türkiye’deki proje yürütücülüğünü ise Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Recep Kaymakcan yaptı. Geleneksel ve modern din eğitimine yaklaşımın sorgulandığı rapor için her ülkenin sadece orta büyüklükteki şehirlerinde bulunan başarılı liselerinden gençler seçildi. Araştırmanın Türkiye ayağında ise 901 başarılı lise öğrencisi din eğitiminden beklentileri konusunda görüşlerini aktardı. Türkiyeli liselilerin yüzde 50,6’sı ‘din eğitimi dindar olmamıza yardımcı olmalı’ derken yüzde 74,3’lük kesim ise din eğitiminden ‘hayatın anlamı’ noktasında yardım bekliyor.
Araştırma, Batı Avrupa ülkelerinde eğitim gören liselilerin geleneksel din eğitimi yerine modern din eğitimi almak istediklerini gösteriyor. Batı Avrupalı liselilerin büyük oranı, din eğitiminin sadece dinler hakkında bilgi vermesi gerektiğini belirtiyor. Geleneksel din eğitimini onaylamayan Batı Avrupalı liselilerin aksine, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Doğu Avrupalı ve İsrailli gençler hem modern hem de geleneksel din eğitiminden yana tavır koyuyor. Projenin Türkiye ayağını yürüten Doç. Dr. Recep Kaymakcan, Doğu Avrupa ve İsrailli liselilerin modern ve geleneksel din eğitimine olumlu bakmalarını, “Bu durum, söz konusu ülkelerdeki din derslerinin gelenekselden modern din eğitimine doğru bir geçiş sürecinde olduğunu gösterebilir.” şeklinde değerlendirdi. Din dersinin Türkiye için büyük önem taşıdığını ifade eden Kaymakcan, “Din eğitiminin sosyal barışı sağlama açısından büyük bir işlevi vardır.” dedi. Türkiye’de din eğitimi noktasında belirgin bir değişim ihtiyacının bulunduğuna dikkat çeken Kaymakcan, belirli bir dönem için geliştirilen din eğitimi politikasının değişen şartlar göz önüne alınarak yeniden geliştirilmesi gerektiğini belirtti. Kaymakcan, raporun yaklaşık iki ay sonra kitaplaştırılacağını da bildirdi.
Kaynak: Zaman – Gençlik/Önder Deligöz[/color][/size]
Almanya Wuezberg Üniversitesi tarafından koordine edilen bir araştırma gençlerin din eğitiminden beklentilerine yönelik ilginç beklentilerini ortaya çıkardı. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de eğitim gören liselilerin yüzde 70’i, din dersinin kendilerini dinî inançlarına daha çok yakınlaştırmasını istiyor.
Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 10 ülkeden yaklaşık 10 bin lise öğrencisi üzerinde yapılan din ve değerler araştırması, gençlerin din eğitiminden neler beklediğini ortaya koydu. Almanya, Fransa, İsrail gibi ülkelerin katıldığı araştırma, din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin zorunlu, seçmeli ya da isteğe bağlı olarak okutulmasının tartışıldığı Türkiye’de din eğitimi açısından önemli ipuçları veriyor. Türkiye’de eğitim gören liselilerin yüzde 70’i din dersinin kendilerini dini inançlarına daha çok yakınlaştırmasını istiyor. Ayrıca araştırma sonuçları, Türkiyeli liselilerin hem geleneksel hem de modern din eğitimi almak istediklerine işaret ediyor.
Almanya Wuezberg Üniversitesi tarafından koordine edilen ‘uluslararası gençlik, din ve değerler’ (Religion, Life Perspectives Among Adolescent) konulu araştırma, Türkiye, Almanya, İngiltere, Finlandiya, İsveç, İrlanda, Hollanda, Polonya, Hırvatistan ve İsrail’de eğitim gören liselilerin din eğitiminden beklentilerini belirledi. Araştırmanın Türkiye’deki proje yürütücülüğünü ise Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Recep Kaymakcan yaptı. Geleneksel ve modern din eğitimine yaklaşımın sorgulandığı rapor için her ülkenin sadece orta büyüklükteki şehirlerinde bulunan başarılı liselerinden gençler seçildi. Araştırmanın Türkiye ayağında ise 901 başarılı lise öğrencisi din eğitiminden beklentileri konusunda görüşlerini aktardı. Türkiyeli liselilerin yüzde 50,6’sı ‘din eğitimi dindar olmamıza yardımcı olmalı’ derken yüzde 74,3’lük kesim ise din eğitiminden ‘hayatın anlamı’ noktasında yardım bekliyor.
Araştırma, Batı Avrupa ülkelerinde eğitim gören liselilerin geleneksel din eğitimi yerine modern din eğitimi almak istediklerini gösteriyor. Batı Avrupalı liselilerin büyük oranı, din eğitiminin sadece dinler hakkında bilgi vermesi gerektiğini belirtiyor. Geleneksel din eğitimini onaylamayan Batı Avrupalı liselilerin aksine, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Doğu Avrupalı ve İsrailli gençler hem modern hem de geleneksel din eğitiminden yana tavır koyuyor. Projenin Türkiye ayağını yürüten Doç. Dr. Recep Kaymakcan, Doğu Avrupa ve İsrailli liselilerin modern ve geleneksel din eğitimine olumlu bakmalarını, “Bu durum, söz konusu ülkelerdeki din derslerinin gelenekselden modern din eğitimine doğru bir geçiş sürecinde olduğunu gösterebilir.” şeklinde değerlendirdi. Din dersinin Türkiye için büyük önem taşıdığını ifade eden Kaymakcan, “Din eğitiminin sosyal barışı sağlama açısından büyük bir işlevi vardır.” dedi. Türkiye’de din eğitimi noktasında belirgin bir değişim ihtiyacının bulunduğuna dikkat çeken Kaymakcan, belirli bir dönem için geliştirilen din eğitimi politikasının değişen şartlar göz önüne alınarak yeniden geliştirilmesi gerektiğini belirtti. Kaymakcan, raporun yaklaşık iki ay sonra kitaplaştırılacağını da bildirdi.
Kaynak: Zaman – Gençlik/Önder Deligöz[/color][/size]
Konular
- Yaptıklarımızın Hesabını Vermeye Hazırlıklı Mısınız.
- Kur'an Nasıl Bir Devlet Yönetimini Öneriyor.
- Kendimize Rab lar Edindiğimizin Farkında Bile Değiliz.
- Sesli düşler
- Ömürden Kaybolan Bir Senemiz
- Yardıma ihtiyacım var
- Hakan Kenan Hoca
- Türkiye'nin Gururu Lingerium
- Zorunlu Trafik Sigortası
- Kur'an ın Bizlere İndirilme Amacını Doğru Anlamalıyız.
- Rivayetleri Aklamak Adına, Kur'an a Saygısızlık Yapmayalım.
- Allah ın Affetmesi, Şefaati Konusunu Nasıl Anlamalıyız.
- Hac Suresi 47, Zümer Suresi 42. Ayetlerin. Ölüm Ve Rüya İlişkisi.
- Allah ın Sınırlarını Aşarak, Kafirlerden Olmak İstemiyorsak.
- Kur'an neden arapça indirilmiştir. Zuhruf 2-3. Fussilet 44. Ayet.
- Elbette tek vatan bö-lü-ne-me----yiz
- Bizleri dinden saptıran en büyük yanlışımız.
- Çalışanlarınızın network trafiğini DeskGate ile inceleyin
- DeskGate en iyi sirket guvenlik programi
- Pekala ölmüyormuyuz
- Siber saldırı ve afetlere karşı veri yedekleme yazılımı DeskGate
- Işsizlik sel gibi
- Ad adres telefon
- Nuhilik (noahidizm)
- Isa beklenen yahudi mesih midir?
- Cümle kapısı..
- Karagöz İle Hacivat Konuşmaları 3
- Nasreddin Hoca Fıkraları
- Allah ın resulünün bizlere örnek oluşunu, hangi kaynaktan öğrenmeliyiz?
- Ayşecik İle Yasemin Sultan