Allah ile aramız nasıl ?

[size=18px][b]Allah ile aramız nasıl ?

Bu yazılanları okumanız ebedi kurtuluşunuza vesile olabilir! Öyle ise lütfen çok dikkatli okuyunuz!
Ayrıca şeytanın, buradaki emir ve yasakları okumanızı, amel etmenizi engellemesine veya bu emirleri hafife almanız için uğraşmasına sakın izin vermeyin. Bu şeytanın muhtemel hilelerindendir.

Ve sakın Allah'ın Huzuruna, İslam gömleği yırtık, İman Elbisesi kirli ve kalbi harabe olarak çıkmayınız!
Sakın şüpheye düşenlerden olmayın. Ebedi Kurtuluşun anahtarlarından biri ve dinin direği namazdır...

İnşaAllah, ALLAH’IN (C.C) ve Resulü’nün (S.A.V.) emir ve yasaklarına körlerden ve hafife alanlardan olmayız. (Âmin)

Yüce Allah (C.C) Buyurur ki;

“Her Kim De Bu Dünyada Körlük Ettiyse, O Artık Ahirette Daha Kör Ve Gidişçe Daha Şaşkındır.” (İsra/72 )

“Sizi cehenneme sürükleyen sebep nedir? Derler ki: ‘Biz namaz kılanlardan değildik’.” Müddessir/42

“Sonra onların arkasından namazı savsaklayan ve nefislerinin azgın arzularına uyan bir nesil geldi. Onlar ileride cehennemin en derin yerini boylayacaklar” Meryem/59

(İbni Mesûd Tefsirinde: Namazı büsbütün terk ettiler değil, vaktinde kılmadılar buyrulmuştur.)

“Kıldıkları namazın önemini kavramadan namaz kılanların vay haline” Maun/4–5

(Efendimiz SAV burada namazı vaktinde kılmayanların kastedildiğini bildirmiştir.)

“Namazlarında hataya düşen, kıldıkları namaza önem vermeyen namaz kılanların vay haline” Ayeti Celilesindeki veyl’in(vay haline) kelime manası ağır azab olmakla beraber, cehennemdeki içinden dünya dağları geçirilse dağları eritecek “veyl vadisi’de” olabileceği bildirilmiştir.

ALLAH Resulü (S.A.V.) Buyuruyor ki

“Kul ile küfür arasında namazı terk etmek vardır” Hadis’i Şerif (Ahmed İbn’i Hanbel)

“Kul ile küfür arasında sadece namaz kılmamak vardır” Hadis’i Şerif (Ebu Davud, Nesei)

“Kul ile şirk arasında sadece namaz kılmamak vardır” Hadis’i Şerif (Tirmizi)

“İslâm’ın özü, dinin temeli üçtür, İslâm bunlara dayanır. Bunlardan herhangi birine yüz çeviren kimse o yüzden kâfir olur, kanı helâldir. 1) ALLAH’TAN C.C. başka ilah yoktur (LAİLAHEİLLALLAH) 2)Farz namazlar 3)Ramazan orucu Hadis’i Şerif (Tirmizi)

“Namaz kılmayanın İslâm’dan payı yoktur, namaz kılmayanın dini yoktur.” Hadis’i Şerif (Taberani)

“Mazeretsiz ve kasden namaz kılmayanın adını ALLAH C.C. cehenneme gireceklerden biri olarak cehennemin kapısına yazar” Hadis’i Şerif (Ebû Nuaym)”

“ALLAH C.C. İslâm’da dört şeyi farz kılmıştır: Hepsini bir arada yerine getirmeyenin üçünü işlemiş olması kendisine hiçbir fayda sağlamaz” (Bunlar: Namaz,Zekat,Oruç,Hac) Hadis’i Şerif (Ahmed İbni Hanbel)

“Hiçbir mazereti olmaksızın ve kasden namaz kılmayanın ALLAH C.C. bütün iyi amellerini siler, tevbe edip yeniden ALLAH’a dönünceye kadar onunla hiçbir ilgisi kalmaz” Hadis’i Şerif (Isfahani)

“Hiçbir mazereti olmaksızın ikindi namazını kılmayıp kaçıranların bütün iyi amelleri silinir” Hadis’i Şerif (Ahmed İbni Hanbel)

“Kıyamet günü kulun ilk hesap konusu ve ilk gözden geçirilecek amel hanesi namazdır. Bu konudaki hesaplaşma iyi geçerse kul kurtulur, bozuk geçtiği takdirde ise aldanmış ve hüsrana uğramış olur”. Hadis’i Şerif (Taberani)

“Namaz kılmayanın dini yoktur, namaz dinin direğidir” Hadis’i Şerif (Beyhaki)

“ALLAH’TAN C.C. başka hiçbir ilah olmadığına ve Muhammed’in (SAV) O’nun Resulü olduğuna şahadet edinceye kadar ve beş vakit namazı hakkıyla kılıp, zekâtlarını verinceye kadar, insanlarla savaşmakla emrolundum.” Hadis’i Şerif (Buhari,Müslim,Darimi,İbn’i Mâce, Ebû Davud, Nesei)

Bizim ile münafıklar arasındaki fark, yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmaktır. Onlar bunlara güç yetiremez. Hadis’i Şerif (Malik,Said İbnü’l-Müseyyeb)

“Kıyamet gününde insanın ilk hasmı rükû ve sücûdu (secdesi) tamamlanmayan namazdır. (Beni zayi ettiğin gibi ALLAH’TA seni zayi etsin der”. (İmam-ı Gazali)

Efendimiz (SAV) namazı hızlı kılan bir kişiye “sen namaz kılmadın tekrar kıl” buyurmuştur.
Kişinin kıldığı namazdan kendisine kârı dokunan ancak akıl erdirerek kıldığı kısımdır. (Yani aklı başka yerde iken kıldığı namazın kendisine kârı dokunmaz) (İmam-ı Gazali)

Kur’an-ı Kerim tefsirinde (Ruhul Furkan) bir vakit namazı özürsüz kazaya (özür: ölü, deli yâda kılıç kılıca harb esnasında olmak v.s. gibi) bırakmanın cezasının, 80 sene cehennem ateşi olduğu beyan edilmiştir. (Hadis Şerif’te geçmektedir.)

“Nice namaz kılanlar var ki, onların namazdan nasibi, yorgunluk ve zahmetten başka bir şey değildir. “Hadis’i Şerif (Nesei, Ebu Hûreyre)
“Namaza önem vermeyenlerin kıyamet günü Karun, Firavun, Haman ve Übey İbni Halef’e arkadaş olacakları hadis şerifle bildirilmiştir.” (Ahmed İbni Hanbel, Taberani ve İbn’i Hıbban Rivayetinde)

Bütün farzlar Cebrail A.S. aracılığıyla Peygamber Efendimize (SAV) bildirilmiştir. Ancak “namaz” ALLAH’u Teâlâ C.C. tarafından (Miraç’da) aracısız olarak verilmiştir. Bu da namaz’ın önemini anlatmaya kâfidir.

Peygamber Efendimiz SAV buyurdular ki;

Namaz’ı savsaklayanlara ALLAH’u Teâlâ C.C. dünyada, ölürken, kabirde ve ahirette olmak üzere 15 ceza verir. Dünyada: Ömrünün bereketi kaldırılır, yüzünden iyiler siması silinir, ALLAH C.C. hiçbir iyiliğine sevap vermez, duaları kabul olmaz, iyilerin dualarında payı bulunmaz. Ölürken: Zelil, kötü, çirkin can verir, aç olarak can verir, bütün dünya denizleri gırtlarına akıtılsa kanmayacak şekilde susuzluk çeke çeke ölür.

( Ölüm acısının bir damlası, dağlara damlatılsa dağlar dayanamaz erirdi.)

Kabirde: Kabir onu sıkar, kemikleri birbirine geçer, kabri ateşle doldurulur(gece gündüz onu yakar), ALLAH C.C. Şuca isimli dehşetli çok büyük bir yılan gönderir, her gün her namaz vaktinde onu sokar bir an bırakmaz. (Efendimiz (SAV) “kabirden korkunç bir manzara görmedim” buyurdu.)

Ahirette: Cehenneme sürükleyen azab melekleri yanından ayrılmaz, ALLAH C.C. onu kızgın olarak karşılar, hesabı çetin olup cehenneme atılır.(Cehennemdeki en hafif azap ayak çukuruna konulan bir ateş parçasının beynini fokur fokur kaynatmasıdır. Cehennemlikler çok çirkindir alt dudakları göğsüne sarkmış, üst dudakları yüzünü kaplamış olduğu halde sadece bir dişi (azabı daha iyi tatmaları için) Uhûd dağı büyüklüğündedir. Cehennemlikler dünyadaki ateşi görseler, ferahlanmak için içine dalarlardı. (”İhya-u Ulumiddin”)

“Kıyamet günü adamın biri getirilerek ALLAH’IN C.C. huzuruna dikilir ve ALLAH C.C. onun cehenneme götürülmesini emreder. Adam:”Ya Rabbi beni ne yüzden cehenneme yolluyorsun?” deyince Yüce ALLAH C.C. ona:”Namazı vaktinde kılmadığın ve adıma yalan yere yemin ettiğin için” diye buyurur. Hadis’i Şerif (İbn’i Abbas’dan rivayet)

Mezheplere göre namaz:

Hanefi Mezhebi: namaz kılmayan, kan çıkıncaya kadar dövülür ve namaza dönünceye kadar hapsedilir.

Şafii Mezhebi: Mürtet(dinden çıkmış) olmaz ise’de cezası idamdır.

Maliki Mezhebi: Şafii mezhebiyle hükmü aynıdır.

Hanbelî Mezhebi: Namazı özürsüz kılmayan, mürtet gibi idam edilir. Yıkanmaz, kefenlenmez ve namazı kılınmaz, Müslüman mezarlığına gömülmez ve mezarı belli edilmez. Dağda bir çukura konulur.

İmansız ölenin yerinin ebedi cehennem olduğu Ayet’i Kerime ile sabittir.

İman’ın en büyük alameti namazdır. Bazı âlimlere göre namazı terk eden kişinin son nefeste imanını kurtarması zordur (her halde ALLAH’IN C.C. dilediği olur)

Sur ‘a ikinci kez üflenip insanlar mahşer yerine geldiğinde, güneş 2 mızrak boyu (başka rivayette 1 mızrak boyu) yaklaştırılmış olduğu halde 50.000 senelik(Ahiret senesi) bir bekleyiş vardır.

Beyinlerin kaynayacağı, açlıktan boyunların kopacağı midelerin yanacağı bu günde, insanlar öyle terleyecek ki bu ter 70 arşın yerin dibine gidecek sonra insanların seyyiatına göre kimisinin kulak memesine kimisinin çenesine kadar çıkacaktır.

Orada terlemek istemeyenlerin bu terlerini dünyada iken namaz, oruç, zekât, cihad ve amellerle atmaları gerektiğini bildirmiştir.

İmam-ı Gazali (RA) ALLAH’IN C.C.Rızasını, kazanmak isteyen, yüzünün nurlanmasını ve güzelleşmesini isteyen ve daha birçok faydalar isteyen Teheccüd (gece namazı)kılsın.

Üç şey dinden çıkartır, iman ve nikah tazelemesi gerektirir.

1) İstihlâl: Harama helal demek

2) İstihza: İslâm’ın Farz, vacip, sünnet, müstehap ve edeplerinden biriyle ALAY ETMEK

3) İstihfaf: Dini herhangi meseleyi hafife almak.

Küfre düşen kişinin ise 50 sene namaz kılmış olsa farz namazlarını, Haccı’nı v.s. iade etmesi gerekmektedir. İki şeyde şaka yoktur 1) Dinde 2) Nikâh’ta (Hanımına şaka dahi olsa “boş ol” dememesi gerekir)

FiAmenillah[/b][/size]

3 yorum

Allah ile aramız nasıl ?

freef 'e cevap:

難病を克服した歌手、反響呼ぶ

03.08.2008 - kemalcan

Allah ile aramız nasıl ?

Semi'na ve eta'na, ğufraneke rabbena ve ileyke'l masir...

03.08.2008 - freef

Allah ile aramız nasıl ?

Selimbay Kardeş,

Yazını tesadüfen ve de yanlışlıkla okudum.

BÖYLE BİR YAZIYI KEŞKE OKUMASAYDIM.

BU YAZI TEMİZ,PIRIL PIRIL,HOŞGÖRÜLÜ İSLAMİYETİ DEJENERE ETMEYE ALET OLMUŞ BİR YAZI. AZİZ ALLAHIMIZI BİR CANAVAR,İNSANLARA İŞKENCE ETMEKTEN ZEVK ALAN BİR SADİST HALİNE GETİREN BİR YAZI.

İNANIN NE HIRİSTİYANLAR NE MUSEVİLER VE NE DE ATAİSTLER,
İSLAMİYETE BU KADAR BÜYÜK KÖTÜLÜK YAPAMAZLARDI.

SİZ YAPMIŞSINIZ.

02.08.2008 - kemalcan

Konular