Tertib sahibinin namazını kaza etmesi
Bir namazı vaktinde kılmaya edâ denir. Vaktinden sonra kılmaya da kazâ denir. Vaktinde kılınmamış olan beş vakit farz namazların kazâsı farzdır. Vitir namazının kazâsı ise vâcibdir.
Bir namazı özürsüz kazâyâ bırakmak büyük günâh-dır. Bu namaz kazâ edilmekle yerine getirilmiş olur. Fakat bunun geciktirilmesinden dolayı meydana gelen günâhın bağışlanması için tevbe etmek ve Allâh'dan af dilemek lâzımdır.
Bir kimsenin namazı kazâyâ kalınca bakılır: Eğer o kimse tertib sâhibi ise, bu kazâ namazı ile vakit namazları arasında sırayı gözetmek gerekir. Tertib sâhibi değilse, bu namazı kazâ etmeden diğer namazları kılabilir.
Bir kimsenin tertib sâhibi sayılabilmesi için, altı vakit namazı kazâyâ kalmamış olmalıdır. Altı vakit namaz ka-zâyâ kalmış ise, tertib sâhibi olmaktan çıkar; artık onun kazâ namazları arasında ve kazâ namazları ile vakit namazları arasında sırayı gözetmesi gerekmez.
Tertib sâhibi olan zât, bir farz namazı vaktinde kılmamış olsa, bu namazı, ilk vakit namazından önce kazâ etmesi gerekir. Çünkü gerek kaçırılan namazların arasında ve gerek bunlar ile vakit namazları arasında sırayı gözetmek şarttır. Ancak kazâyâ kalan namaz unutulup sonradan hatıra gelmişse veya vakit daralmış veyâ kaçırılan namazlar çok olup da tertib sâhibi olmaktan çıkılmışsa, vakit namazı kılınır.
Meselâ: Tertîb sâhibi olan kimse, her nasılsa uykuya dalıp o günün sabah namazını kılamamış olsa, bu sabah namazını o günkü öğle namazından önce kazâ etmesi gerekir. Bunu hatırladığı hâlde onu kazâ etmeksizin öğle namazını kılsa, bu namaz muvakkat olarak sahîh olur. Şöyle ki: Bundan sonra o sabah namazını kazâ etmeden beş vakit namazı kılacak olsa, bu altı vaktin hepsi de sahîh olmuş olur, tertîb sâhibi olmaktan da çıkmış olur. Fakat böyle beş vakit namazını daha kılmadan o sabah namazını kazâ ederse, tertîb sâhibi olmakta devam eder. Arada kılmış olduğu vakit namazları yeniden kılması gerekir.
2007.05.10 Tarihli Fazilet Takvimi
Bir namazı özürsüz kazâyâ bırakmak büyük günâh-dır. Bu namaz kazâ edilmekle yerine getirilmiş olur. Fakat bunun geciktirilmesinden dolayı meydana gelen günâhın bağışlanması için tevbe etmek ve Allâh'dan af dilemek lâzımdır.
Bir kimsenin namazı kazâyâ kalınca bakılır: Eğer o kimse tertib sâhibi ise, bu kazâ namazı ile vakit namazları arasında sırayı gözetmek gerekir. Tertib sâhibi değilse, bu namazı kazâ etmeden diğer namazları kılabilir.
Bir kimsenin tertib sâhibi sayılabilmesi için, altı vakit namazı kazâyâ kalmamış olmalıdır. Altı vakit namaz ka-zâyâ kalmış ise, tertib sâhibi olmaktan çıkar; artık onun kazâ namazları arasında ve kazâ namazları ile vakit namazları arasında sırayı gözetmesi gerekmez.
Tertib sâhibi olan zât, bir farz namazı vaktinde kılmamış olsa, bu namazı, ilk vakit namazından önce kazâ etmesi gerekir. Çünkü gerek kaçırılan namazların arasında ve gerek bunlar ile vakit namazları arasında sırayı gözetmek şarttır. Ancak kazâyâ kalan namaz unutulup sonradan hatıra gelmişse veya vakit daralmış veyâ kaçırılan namazlar çok olup da tertib sâhibi olmaktan çıkılmışsa, vakit namazı kılınır.
Meselâ: Tertîb sâhibi olan kimse, her nasılsa uykuya dalıp o günün sabah namazını kılamamış olsa, bu sabah namazını o günkü öğle namazından önce kazâ etmesi gerekir. Bunu hatırladığı hâlde onu kazâ etmeksizin öğle namazını kılsa, bu namaz muvakkat olarak sahîh olur. Şöyle ki: Bundan sonra o sabah namazını kazâ etmeden beş vakit namazı kılacak olsa, bu altı vaktin hepsi de sahîh olmuş olur, tertîb sâhibi olmaktan da çıkmış olur. Fakat böyle beş vakit namazını daha kılmadan o sabah namazını kazâ ederse, tertîb sâhibi olmakta devam eder. Arada kılmış olduğu vakit namazları yeniden kılması gerekir.
2007.05.10 Tarihli Fazilet Takvimi
Konular
- Yaptıklarımızın Hesabını Vermeye Hazırlıklı Mısınız.
- Kur'an Nasıl Bir Devlet Yönetimini Öneriyor.
- Kendimize Rab lar Edindiğimizin Farkında Bile Değiliz.
- Sesli düşler
- Ömürden Kaybolan Bir Senemiz
- Yardıma ihtiyacım var
- Hakan Kenan Hoca
- Türkiye'nin Gururu Lingerium
- Zorunlu Trafik Sigortası
- Kur'an ın Bizlere İndirilme Amacını Doğru Anlamalıyız.
- Rivayetleri Aklamak Adına, Kur'an a Saygısızlık Yapmayalım.
- Allah ın Affetmesi, Şefaati Konusunu Nasıl Anlamalıyız.
- Hac Suresi 47, Zümer Suresi 42. Ayetlerin. Ölüm Ve Rüya İlişkisi.
- Allah ın Sınırlarını Aşarak, Kafirlerden Olmak İstemiyorsak.
- Kur'an neden arapça indirilmiştir. Zuhruf 2-3. Fussilet 44. Ayet.
- Elbette tek vatan bö-lü-ne-me----yiz
- Bizleri dinden saptıran en büyük yanlışımız.
- Çalışanlarınızın network trafiğini DeskGate ile inceleyin
- DeskGate en iyi sirket guvenlik programi
- Pekala ölmüyormuyuz
- Siber saldırı ve afetlere karşı veri yedekleme yazılımı DeskGate
- Işsizlik sel gibi
- Ad adres telefon
- Nuhilik (noahidizm)
- Isa beklenen yahudi mesih midir?
- Cümle kapısı..
- Karagöz İle Hacivat Konuşmaları 3
- Nasreddin Hoca Fıkraları
- Allah ın resulünün bizlere örnek oluşunu, hangi kaynaktan öğrenmeliyiz?
- Ayşecik İle Yasemin Sultan