ÇAĞDAŞ PUTLAR... ŞEHİD HASAN EL BENNA
[b]
[color=red]"Hani İbrahim şöyle demişti: Rabbim! Bu şehri (Mekke'yi) güvenilir kıl. Beni ve neslimi putlara tapmaktan uzak tut!" (İbrahim, 35)[/color]
Bu İslâm dinî, sadece putları devirmek için ve onlara karşı, başı sonu belli olmayan kör savaşı ilan etmek amacıyla gelmiştir.İşte Resûlullah (s.a.v) Fetihten sonra, şereflendirilmiş Kabe'nin önünde duruyor. İçinde ve civarında, Allah Teâlâ'ya rağmen tapılan (360) put vardır. Resûlullah (s.a.v) o putları başları üzerine devirdi, yüzü koyun yerlere serdi ve parça parça eyledi. Allah Teâlâ'nın şu fermanını okuyarak eliyle o putları gösteriyordu:
[color=red]"De ki: Gerçek geldi, geçersiz düzenler yok oldu. Geçersizler zaten yok olacaktır." (İsrâ, 81)[/color]
Hz. Peygamber (a.s), ardından elçilerini, gizli adamlarını ve delegelerini komşu kabilelere gönderiyor. Amaç geriye kalan put kalıntılarını kökünden silip süpürmektir. Berikiler Lât'ı devirirken ötekiler Uzza'yı temelinden deviriyor. Amaç Allah Teâlâ'nm kanun güçlülüğüne yardımcı olmak, O'nun din anlayışını yeryüzünde kararlı kılmaktı. Nihayet aşağıdaki âyet-i kerime nazil oldu:
[color=red]"Bugün size dininizi ikmal ettim. Üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslâm'ı beğendim," (Mâide, 3)[/color]Resûlullah (s.a.v), bu sonuçtan gönül huzurluluğu kazanmış durumdaydı ve şöyle buyurdu.
[color=red]' 'Şüphe yok ki şeytan sizin bu topraklarınız üzerinde kendisine kulluk edinilmesinden ümidini kesmiştir. Fakat o, bu alanın dışındakilerde kendisine saygı beslemenizden çok memnun gözükmektedir.'[/color](Veda Hutbesi)
Halk putların sadece bir taş parçaları veya duymayan ve gözleri olmayan ahmak heykeller olduklarım sandılar. Putlar üzerine kapananların o putlardan hiçbir yarar sağlamıyacaklarını zannettiler. Fakat İslâm dini şirkin inceliklerini, büründüğü renkleri ve ayrıldığı sınıflarını o insanlardan daha da iyi biliyordu. Bu nedenle İslâm bütün put çeşitlerinin fonksiyonunu algılamış ve onlara topyekün savaş açmıştı, nihayet tamamını yerlere sermeğe kararlıydı:
[color=red]"Yeryüzünde fitnecilik kalmayıncaya ve bütün dinler yalnız Allah'ın oluncaya kadar..." [/color](Enfâl, 39)
1— İnsanın kendi gelenekleriyle onun geçersiz ve iki yakası bir araya gelmeyen kişisel görüşleri, bu düzeni bizzat geliştirenlerin terör havası estirmesine neden olan anlayışlardır. Böylece gerçek düzenin nurunun Önüne engeller koymuş olur ve gerçek düzeni toplumun sosyal realitesi olmaktan çıkarır. Nihayet meydan kendisine kaldığı için Allah Teâlâ'ya rağmen tapılan put oluverir. Bu nedenle İslâm adı geçen puta, savaş ilan etmiş, kendi geleneklerini yasalaştırdığından, ayrıca fitne ateşini ve terör düzenini yeğlediğinden ötürü sapık olan bu kişilere uyan mesajı göndermiştir:
[color=red]"Kendi hevasını (istek ve geleneklerini) tanrı edinenleri, böylece Allah'ın kendilerini bir programı dahilinde sapık ilan ettiklerini, öte yandan kalplerini ve işitme duyularını mühürleyip gözleri üzerine de (ilgisizlik) örtüsü takdir ettiklerini görmedin mi?! Allah'ın iradesi olmadan o kişiyi kim "said insan" yapabilir? Hâlâ hatırlamıyor musunuz?" [/color](Câsiye, 21)
2— İnsanları kendilerine kulluk etmeye zorlayan ve kendilerine el-pençe bağlattıran mütref (multi milyarder) zengin insanlar, daha doğrusu halkın özgürlük ve ilerleme çabalarına pejmürdelik, perişanlık, baskıcı otorite ve aşın metazorilik engellerini koyan bu zenginler altın heykelleri dikilecek putlardır. İslâm fakir tabakayı onların egemenlik baskısından kurtarmak, onların baskı çemberlerini parçalamak, taraftarlarını ise hem dünyada ve hem de ahirette çok ağır işkencelere maruz bırakmakla tedirgin etmek için gelmiştir. Sen bu konuda, Allah Teâlâ'nm aşağıdaki mesajından daha katısını duydun mu?
[color=red]"Altın ve gümüşleri bloke edip Allah yolunda harcanmalarını engelleyen (o rabbani ve ahbar) yok mu! Evet onları acı bir azapla müjdele! O paraların üzerleri cehennem ateşinde ısıtılacak ve o eriyikle onların alınları, yanları ve sırtları dağlanırken kendilerine: —İşte sizin kendi kaprislerinize göre bloke ettikleriniz! Orada bloke ettiklerinizi şimdi tadınız!' denilecektir." [/color](Tevbe, 34-35)
Cenab-ı Hak Tebâreke ve Teâlâ Hazretleri onların kıyamet günündeki pozisyonlarını şöyle yorumluyor:
[color=red]"Kitabı, isteği dışında verilenler şöyle derler: —Eyvah keşke benim bu kitabım bana verilmeseydi! Hesap durumumun ne olduğunu bilmeseydim! O dünya ölümüyle herşey bitseydi! Bu malım beni hiç kurtaramadı! Benim baskıcı otoritem silindi gitti! Allah: —O kişiyi götürünüz, zincirlere vurunuz. Sonra da onu Cahîm ateşine savurunuz. Daha sonra uzunluğu yetmiş arşın olan iple katarlayınız! buyurur.O kişi yüceler yücesi Allah'a inanmazdı. Yoksulların doyurulmasına öncülük etmezdi. Bu nedenle onun, bugün, bu cahîmâen başka yeri yoktur. Gıslîn'den başka yiyeceği yoktur. Böyle bir hayat düzenini ancak yanlış yol seçenler yaşar." [/color](Hakka, 25-37)
Nitekim Allah Teâlâ, en büyük sermaye putu olan Karun'u, ibretle bakmak isteyenlere ibret olarak ve öğüt almak isteyenlere de gözle görme mesajı olarak takdir buyurdu:
[color=red]"Biz onu, mülküyle birlikte yerle bir ettik. Allah'a rağmen ona güç birliği sağlayacak hiçbir cemaat çıkmadı. Kendini savunup kurtulabilecek durumda değildi."[/color] (Kasas, 81)
Bu topluma tepeden bakanlar ve kendilerine büyüklük süsü verenler, avurtlarını gururla şişirenler, kendi ırkının büyükleri ve atalarıyla övünürler, kendilerinin zerre kadar nasibi ve payı olmadığı halde atalarının yiğitliklerinden ve bıraktıkları şaheserlerden uzun uzun bahsederler. Herbirine düşen pay İse yalandan sükse, dünyanın en güzel ev dekorasyonu ve en son moda lüks aksesuar, yiyecek ve giyeceğin en âlâsı, rütbe ve makamın en üst kademesi, aile ve soy-sopun en genişi; bütün Övünç ve yiğitlik bunlara aktarılmıştır.
Bunların tamamı Öyle "Putlar"dır ki, İslâm kokularını bile alıp götürmüştür. Kalıntılarını bile ortalıktan silmiştir. İnsanları bunların kölesi ve tutsağı olmaktan kurtarmıştır. Bütün bu sayılan geleneksel övünç unsurları karşısında insanlar eşittirler. Sadece takva açısından üstünlük yarışına gireceklerdir. Her birisi ancak kendi toplumuna sunabileceği en üstün iyilik ve en güzel insanlık nümunesiyle övüneceklerdir. Kur'an-ı Kerim, küçümsediği bu kötü davranışa karşı kükremiş aslan gibi şöyle saldırıyor:
[color=red]"Gösteriş budalaları için cehennemde barınılacak yer mi yoktur![/color]?(Zümer, 60)
"Allah'ın emrettiği güzel hayatı beğenmeyenler âhiret ateşine arzolundukları gün, kendilerine şöyle denir:
2—[color=red]Emredilen güzel hayatı dünya hayatınızda götürdünüz. Tadını orada tattınız. Bugün ise yeryüzünde, yakışıksız biçimde yaptığınız gösteriş budalalığı ve böylece emredilen hayattan saptığınız oranda horluk azabına çarptırılıyorsunuz." [/color](Ahkaf, 20) Resûlullah (s.a.v) de şu yorumu veriyor:
[color=red]"Gösteriş budalalığı yapanlar, kıyamet gününde, adam kılığındaki küçük karıncalar biçiminde haşrolunur. Yılgınlık korkusu her taraftan kendilerini sarar.'[/color]
Diğer bir hadis-i şerif aynı yorumu verir:
[color=red]"Ben cehenneme girecekleri size tanıtayım mı? Toplumda gerilim oluşturanlar; terör estirenler, yolda giderken toplumun üzerinde yürüyenler ve toplumuna karşı şımarıkça davrananlardır."[/color]
3— Bu despot hükümdarlar, yani otoritelerini kötüye kullananlar, bu otoritesini halkı kendine boyun eğdirmek, halkın tepesine çıkmak ve onların bütün haklarım midesine indirmek için kalkan olarak kullanan yöneticiler putların başka çeşididirler. İslâm bu putları parçalamak, o putların hükümdarlık otoritesini kırmak, nihayet onları adalet, eşit davranma ve sağduyulu olma ilkelerine saygılı duruma indirmek için gelmiştir.
İslâm'a göre düzenlenen yasalarda yönetici kişi ile yönetilen halk eşittirler. Her ikisinin yetkileri olduğu gibi her ikisinin yükümlü oldukları sorumlulukları vardır. Yönetici kişinin yükümlü olduğu görevleri; adaletli ve sağduyulu olmak, yönettiklerine iyi davranmak ve karşılığında, yönetilen halk da, saygı gösterecek, Öğütlerde bulunacak ve yardımcı olmasında kusur etmeyecektir. Yöneticinin yetkileri yönetilen halkın sorumluluklarını temsil ettiği gibi, yönetilen halkın yetkileri de yönetici kişinin sorumluluklarını temsil edecektir. Her ikisinin de birbirine üstünlükleri takva ile ölçülecektir.
İslâm bundan önceki ve bundan sonraki bütün zâlim hükümdarlara karşı amansız bir mücadelenin meş'alesini şöyle tutuşturmuştur:
[color=red]"Görmedin mi Rabbin nasıl tavır aldı Âd kavmine, daha doğrusu ülke olarak bir benzeri yaratılmamış ve her şeyde şaheser olan İrem 'e. Vadide sert kayaları oyan Semûd'a. Kalabalık ordu sahibiFir'avuna. Ki bunların tümü ülkelerinde yetkilerini aşmışlar ve oralarda baskıcı otoritelerini artırmışlardı. Bu nedenle Rabbin de üzerlerine bir azap kamçısı yağdırıverdi. Zira Rabbin her an gözetlemededir." [/color](Fecr, 6-14) Nebi (s.a.v.) de şöyle buyuruyor:
[color=red]"Kıyamet günü en şiddetli azabın sahibi İnsan, o adamdır ki, Allah Teâlâ otoritesinde onu kendisine ortak etti de adaletinde zulüm ve baskıcı politika izlemektedir."[/color]Nitekim Ömer, Ebû Zerr (r.a) ile karşılaşınca Ebu Zerr kendisine dedi ki:
—Resûlullah (s.a.v)'i şöyle buyururken duyduğuma tanıklık ederim:
[color=red]"Her kim müslümanların bir işini üzerine görev olarak alırsa kıyamet günü cehennem köprüsü üzerinde bekletilecek biçimde getirilir. Şayet görevini güzelce yerine getirmişse kurtulur Şayet kötüye kullanmışsa köprüde bir kapı açılır. Yetmiş mevsimlik bir yol boyu aşağıya düşer. Orası zifiri karanlık durumundadır."[/color]
Ömer:
—Bu iş benim kalbime çok sızı verdi. Bu azabı bu haliyle kim göze alabilir?
Ebu Zerr dedi ki:
—Allah Teâlâ'nın burnunu kopardığı (kibrini yokettiği) ve yanağını yere yapıştırdığı kişi göze alabilir. Bizler senin hakkında hayırdan başkasını bilmeyiz. Sen eğer o göreve âdil olmayan birisini getirirsen cehennemin o cezasından kurtulmayabilirsin.Yönetim putlarına islâm'ın hem dünyada ve hem ahirette iliştirmiş olduğu bu parçalama tehdidinden daha sert hangi parçalama tehdidi olabilir?!
Ey insanlar;islâm'ın taşıdığı ilk ve son en önemli misyon, bütün yöneliş ve gayeler tek olan Allah Teâlâ'ya dosdoğru çevrilecek ve O'ndan başkasına kulluk edilmeyecek kadar özgürlük getirmektir.
[color=red]' 'Çünkü ben, en dengeli dine eğilimin simgesi olarak gönlümü yer ve gökleri yaratan Allah 'a çevirdim ve ben müşrikler topluluğundan değilim." [/color](En'âm, 79)
"[color=red]De ki: Benim namazım, ibadetlerim, yaşamam ve Ölümüm hepsi âlemlerin Rabbi Allah içindir. O'nun ortağı yoktur. Bana böyle emrolundu." [/color](En'âm, 162-163)
Bu bilinçteki müslümanlar, kendi kaprislerini putlaştıranları, sermayeyi putlaştıranları, makamını putlaştıranları ve yöneticiliğini putlaştıranları böyle yere serdiler. Bütün varlıklarıyla sosyal düzen koyan Allah'a yöneldiler. O Allah'ın iyi kullarını dost edindiğini bildiler. Şayet o pulları parçalama gücünü kendinizde bulamazsanız, en azından onlara kulluk etmek ve onlardan ürkmekten kaçınınız. Sizlere Allah yeter. Zira en büyük güç Allah'ındır. Dolayısiyle hamd yalnız O'nadır[/b]
[color=red]"Hani İbrahim şöyle demişti: Rabbim! Bu şehri (Mekke'yi) güvenilir kıl. Beni ve neslimi putlara tapmaktan uzak tut!" (İbrahim, 35)[/color]
Bu İslâm dinî, sadece putları devirmek için ve onlara karşı, başı sonu belli olmayan kör savaşı ilan etmek amacıyla gelmiştir.İşte Resûlullah (s.a.v) Fetihten sonra, şereflendirilmiş Kabe'nin önünde duruyor. İçinde ve civarında, Allah Teâlâ'ya rağmen tapılan (360) put vardır. Resûlullah (s.a.v) o putları başları üzerine devirdi, yüzü koyun yerlere serdi ve parça parça eyledi. Allah Teâlâ'nın şu fermanını okuyarak eliyle o putları gösteriyordu:
[color=red]"De ki: Gerçek geldi, geçersiz düzenler yok oldu. Geçersizler zaten yok olacaktır." (İsrâ, 81)[/color]
Hz. Peygamber (a.s), ardından elçilerini, gizli adamlarını ve delegelerini komşu kabilelere gönderiyor. Amaç geriye kalan put kalıntılarını kökünden silip süpürmektir. Berikiler Lât'ı devirirken ötekiler Uzza'yı temelinden deviriyor. Amaç Allah Teâlâ'nm kanun güçlülüğüne yardımcı olmak, O'nun din anlayışını yeryüzünde kararlı kılmaktı. Nihayet aşağıdaki âyet-i kerime nazil oldu:
[color=red]"Bugün size dininizi ikmal ettim. Üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslâm'ı beğendim," (Mâide, 3)[/color]Resûlullah (s.a.v), bu sonuçtan gönül huzurluluğu kazanmış durumdaydı ve şöyle buyurdu.
[color=red]' 'Şüphe yok ki şeytan sizin bu topraklarınız üzerinde kendisine kulluk edinilmesinden ümidini kesmiştir. Fakat o, bu alanın dışındakilerde kendisine saygı beslemenizden çok memnun gözükmektedir.'[/color](Veda Hutbesi)
Halk putların sadece bir taş parçaları veya duymayan ve gözleri olmayan ahmak heykeller olduklarım sandılar. Putlar üzerine kapananların o putlardan hiçbir yarar sağlamıyacaklarını zannettiler. Fakat İslâm dini şirkin inceliklerini, büründüğü renkleri ve ayrıldığı sınıflarını o insanlardan daha da iyi biliyordu. Bu nedenle İslâm bütün put çeşitlerinin fonksiyonunu algılamış ve onlara topyekün savaş açmıştı, nihayet tamamını yerlere sermeğe kararlıydı:
[color=red]"Yeryüzünde fitnecilik kalmayıncaya ve bütün dinler yalnız Allah'ın oluncaya kadar..." [/color](Enfâl, 39)
1— İnsanın kendi gelenekleriyle onun geçersiz ve iki yakası bir araya gelmeyen kişisel görüşleri, bu düzeni bizzat geliştirenlerin terör havası estirmesine neden olan anlayışlardır. Böylece gerçek düzenin nurunun Önüne engeller koymuş olur ve gerçek düzeni toplumun sosyal realitesi olmaktan çıkarır. Nihayet meydan kendisine kaldığı için Allah Teâlâ'ya rağmen tapılan put oluverir. Bu nedenle İslâm adı geçen puta, savaş ilan etmiş, kendi geleneklerini yasalaştırdığından, ayrıca fitne ateşini ve terör düzenini yeğlediğinden ötürü sapık olan bu kişilere uyan mesajı göndermiştir:
[color=red]"Kendi hevasını (istek ve geleneklerini) tanrı edinenleri, böylece Allah'ın kendilerini bir programı dahilinde sapık ilan ettiklerini, öte yandan kalplerini ve işitme duyularını mühürleyip gözleri üzerine de (ilgisizlik) örtüsü takdir ettiklerini görmedin mi?! Allah'ın iradesi olmadan o kişiyi kim "said insan" yapabilir? Hâlâ hatırlamıyor musunuz?" [/color](Câsiye, 21)
2— İnsanları kendilerine kulluk etmeye zorlayan ve kendilerine el-pençe bağlattıran mütref (multi milyarder) zengin insanlar, daha doğrusu halkın özgürlük ve ilerleme çabalarına pejmürdelik, perişanlık, baskıcı otorite ve aşın metazorilik engellerini koyan bu zenginler altın heykelleri dikilecek putlardır. İslâm fakir tabakayı onların egemenlik baskısından kurtarmak, onların baskı çemberlerini parçalamak, taraftarlarını ise hem dünyada ve hem de ahirette çok ağır işkencelere maruz bırakmakla tedirgin etmek için gelmiştir. Sen bu konuda, Allah Teâlâ'nm aşağıdaki mesajından daha katısını duydun mu?
[color=red]"Altın ve gümüşleri bloke edip Allah yolunda harcanmalarını engelleyen (o rabbani ve ahbar) yok mu! Evet onları acı bir azapla müjdele! O paraların üzerleri cehennem ateşinde ısıtılacak ve o eriyikle onların alınları, yanları ve sırtları dağlanırken kendilerine: —İşte sizin kendi kaprislerinize göre bloke ettikleriniz! Orada bloke ettiklerinizi şimdi tadınız!' denilecektir." [/color](Tevbe, 34-35)
Cenab-ı Hak Tebâreke ve Teâlâ Hazretleri onların kıyamet günündeki pozisyonlarını şöyle yorumluyor:
[color=red]"Kitabı, isteği dışında verilenler şöyle derler: —Eyvah keşke benim bu kitabım bana verilmeseydi! Hesap durumumun ne olduğunu bilmeseydim! O dünya ölümüyle herşey bitseydi! Bu malım beni hiç kurtaramadı! Benim baskıcı otoritem silindi gitti! Allah: —O kişiyi götürünüz, zincirlere vurunuz. Sonra da onu Cahîm ateşine savurunuz. Daha sonra uzunluğu yetmiş arşın olan iple katarlayınız! buyurur.O kişi yüceler yücesi Allah'a inanmazdı. Yoksulların doyurulmasına öncülük etmezdi. Bu nedenle onun, bugün, bu cahîmâen başka yeri yoktur. Gıslîn'den başka yiyeceği yoktur. Böyle bir hayat düzenini ancak yanlış yol seçenler yaşar." [/color](Hakka, 25-37)
Nitekim Allah Teâlâ, en büyük sermaye putu olan Karun'u, ibretle bakmak isteyenlere ibret olarak ve öğüt almak isteyenlere de gözle görme mesajı olarak takdir buyurdu:
[color=red]"Biz onu, mülküyle birlikte yerle bir ettik. Allah'a rağmen ona güç birliği sağlayacak hiçbir cemaat çıkmadı. Kendini savunup kurtulabilecek durumda değildi."[/color] (Kasas, 81)
Bu topluma tepeden bakanlar ve kendilerine büyüklük süsü verenler, avurtlarını gururla şişirenler, kendi ırkının büyükleri ve atalarıyla övünürler, kendilerinin zerre kadar nasibi ve payı olmadığı halde atalarının yiğitliklerinden ve bıraktıkları şaheserlerden uzun uzun bahsederler. Herbirine düşen pay İse yalandan sükse, dünyanın en güzel ev dekorasyonu ve en son moda lüks aksesuar, yiyecek ve giyeceğin en âlâsı, rütbe ve makamın en üst kademesi, aile ve soy-sopun en genişi; bütün Övünç ve yiğitlik bunlara aktarılmıştır.
Bunların tamamı Öyle "Putlar"dır ki, İslâm kokularını bile alıp götürmüştür. Kalıntılarını bile ortalıktan silmiştir. İnsanları bunların kölesi ve tutsağı olmaktan kurtarmıştır. Bütün bu sayılan geleneksel övünç unsurları karşısında insanlar eşittirler. Sadece takva açısından üstünlük yarışına gireceklerdir. Her birisi ancak kendi toplumuna sunabileceği en üstün iyilik ve en güzel insanlık nümunesiyle övüneceklerdir. Kur'an-ı Kerim, küçümsediği bu kötü davranışa karşı kükremiş aslan gibi şöyle saldırıyor:
[color=red]"Gösteriş budalaları için cehennemde barınılacak yer mi yoktur![/color]?(Zümer, 60)
"Allah'ın emrettiği güzel hayatı beğenmeyenler âhiret ateşine arzolundukları gün, kendilerine şöyle denir:
2—[color=red]Emredilen güzel hayatı dünya hayatınızda götürdünüz. Tadını orada tattınız. Bugün ise yeryüzünde, yakışıksız biçimde yaptığınız gösteriş budalalığı ve böylece emredilen hayattan saptığınız oranda horluk azabına çarptırılıyorsunuz." [/color](Ahkaf, 20) Resûlullah (s.a.v) de şu yorumu veriyor:
[color=red]"Gösteriş budalalığı yapanlar, kıyamet gününde, adam kılığındaki küçük karıncalar biçiminde haşrolunur. Yılgınlık korkusu her taraftan kendilerini sarar.'[/color]
Diğer bir hadis-i şerif aynı yorumu verir:
[color=red]"Ben cehenneme girecekleri size tanıtayım mı? Toplumda gerilim oluşturanlar; terör estirenler, yolda giderken toplumun üzerinde yürüyenler ve toplumuna karşı şımarıkça davrananlardır."[/color]
3— Bu despot hükümdarlar, yani otoritelerini kötüye kullananlar, bu otoritesini halkı kendine boyun eğdirmek, halkın tepesine çıkmak ve onların bütün haklarım midesine indirmek için kalkan olarak kullanan yöneticiler putların başka çeşididirler. İslâm bu putları parçalamak, o putların hükümdarlık otoritesini kırmak, nihayet onları adalet, eşit davranma ve sağduyulu olma ilkelerine saygılı duruma indirmek için gelmiştir.
İslâm'a göre düzenlenen yasalarda yönetici kişi ile yönetilen halk eşittirler. Her ikisinin yetkileri olduğu gibi her ikisinin yükümlü oldukları sorumlulukları vardır. Yönetici kişinin yükümlü olduğu görevleri; adaletli ve sağduyulu olmak, yönettiklerine iyi davranmak ve karşılığında, yönetilen halk da, saygı gösterecek, Öğütlerde bulunacak ve yardımcı olmasında kusur etmeyecektir. Yöneticinin yetkileri yönetilen halkın sorumluluklarını temsil ettiği gibi, yönetilen halkın yetkileri de yönetici kişinin sorumluluklarını temsil edecektir. Her ikisinin de birbirine üstünlükleri takva ile ölçülecektir.
İslâm bundan önceki ve bundan sonraki bütün zâlim hükümdarlara karşı amansız bir mücadelenin meş'alesini şöyle tutuşturmuştur:
[color=red]"Görmedin mi Rabbin nasıl tavır aldı Âd kavmine, daha doğrusu ülke olarak bir benzeri yaratılmamış ve her şeyde şaheser olan İrem 'e. Vadide sert kayaları oyan Semûd'a. Kalabalık ordu sahibiFir'avuna. Ki bunların tümü ülkelerinde yetkilerini aşmışlar ve oralarda baskıcı otoritelerini artırmışlardı. Bu nedenle Rabbin de üzerlerine bir azap kamçısı yağdırıverdi. Zira Rabbin her an gözetlemededir." [/color](Fecr, 6-14) Nebi (s.a.v.) de şöyle buyuruyor:
[color=red]"Kıyamet günü en şiddetli azabın sahibi İnsan, o adamdır ki, Allah Teâlâ otoritesinde onu kendisine ortak etti de adaletinde zulüm ve baskıcı politika izlemektedir."[/color]Nitekim Ömer, Ebû Zerr (r.a) ile karşılaşınca Ebu Zerr kendisine dedi ki:
—Resûlullah (s.a.v)'i şöyle buyururken duyduğuma tanıklık ederim:
[color=red]"Her kim müslümanların bir işini üzerine görev olarak alırsa kıyamet günü cehennem köprüsü üzerinde bekletilecek biçimde getirilir. Şayet görevini güzelce yerine getirmişse kurtulur Şayet kötüye kullanmışsa köprüde bir kapı açılır. Yetmiş mevsimlik bir yol boyu aşağıya düşer. Orası zifiri karanlık durumundadır."[/color]
Ömer:
—Bu iş benim kalbime çok sızı verdi. Bu azabı bu haliyle kim göze alabilir?
Ebu Zerr dedi ki:
—Allah Teâlâ'nın burnunu kopardığı (kibrini yokettiği) ve yanağını yere yapıştırdığı kişi göze alabilir. Bizler senin hakkında hayırdan başkasını bilmeyiz. Sen eğer o göreve âdil olmayan birisini getirirsen cehennemin o cezasından kurtulmayabilirsin.Yönetim putlarına islâm'ın hem dünyada ve hem ahirette iliştirmiş olduğu bu parçalama tehdidinden daha sert hangi parçalama tehdidi olabilir?!
Ey insanlar;islâm'ın taşıdığı ilk ve son en önemli misyon, bütün yöneliş ve gayeler tek olan Allah Teâlâ'ya dosdoğru çevrilecek ve O'ndan başkasına kulluk edilmeyecek kadar özgürlük getirmektir.
[color=red]' 'Çünkü ben, en dengeli dine eğilimin simgesi olarak gönlümü yer ve gökleri yaratan Allah 'a çevirdim ve ben müşrikler topluluğundan değilim." [/color](En'âm, 79)
"[color=red]De ki: Benim namazım, ibadetlerim, yaşamam ve Ölümüm hepsi âlemlerin Rabbi Allah içindir. O'nun ortağı yoktur. Bana böyle emrolundu." [/color](En'âm, 162-163)
Bu bilinçteki müslümanlar, kendi kaprislerini putlaştıranları, sermayeyi putlaştıranları, makamını putlaştıranları ve yöneticiliğini putlaştıranları böyle yere serdiler. Bütün varlıklarıyla sosyal düzen koyan Allah'a yöneldiler. O Allah'ın iyi kullarını dost edindiğini bildiler. Şayet o pulları parçalama gücünü kendinizde bulamazsanız, en azından onlara kulluk etmek ve onlardan ürkmekten kaçınınız. Sizlere Allah yeter. Zira en büyük güç Allah'ındır. Dolayısiyle hamd yalnız O'nadır[/b]
Konular
- Yaptıklarımızın Hesabını Vermeye Hazırlıklı Mısınız.
- Kur'an Nasıl Bir Devlet Yönetimini Öneriyor.
- Kendimize Rab lar Edindiğimizin Farkında Bile Değiliz.
- Sesli düşler
- Ömürden Kaybolan Bir Senemiz
- Yardıma ihtiyacım var
- Hakan Kenan Hoca
- Türkiye'nin Gururu Lingerium
- Zorunlu Trafik Sigortası
- Kur'an ın Bizlere İndirilme Amacını Doğru Anlamalıyız.
- Rivayetleri Aklamak Adına, Kur'an a Saygısızlık Yapmayalım.
- Allah ın Affetmesi, Şefaati Konusunu Nasıl Anlamalıyız.
- Hac Suresi 47, Zümer Suresi 42. Ayetlerin. Ölüm Ve Rüya İlişkisi.
- Allah ın Sınırlarını Aşarak, Kafirlerden Olmak İstemiyorsak.
- Kur'an neden arapça indirilmiştir. Zuhruf 2-3. Fussilet 44. Ayet.
- Elbette tek vatan bö-lü-ne-me----yiz
- Bizleri dinden saptıran en büyük yanlışımız.
- Çalışanlarınızın network trafiğini DeskGate ile inceleyin
- DeskGate en iyi sirket guvenlik programi
- Pekala ölmüyormuyuz
- Siber saldırı ve afetlere karşı veri yedekleme yazılımı DeskGate
- Işsizlik sel gibi
- Ad adres telefon
- Nuhilik (noahidizm)
- Isa beklenen yahudi mesih midir?
- Cümle kapısı..
- Karagöz İle Hacivat Konuşmaları 3
- Nasreddin Hoca Fıkraları
- Allah ın resulünün bizlere örnek oluşunu, hangi kaynaktan öğrenmeliyiz?
- Ayşecik İle Yasemin Sultan