Sirkeci-Harem arası Suhulet'le 8 dakika
Sirkeci-Harem arası Suhulet'le 8 dakika
İstanbul'un iki yakası arasındaki geçişi 8 dakikaya indirecek yeni nesil arabalı vapur ''Suhulet'', 11 Aralık 2007'de törenle hizmete girecek.
İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş (İDO) tarafından yaptırılan yeni nesil 4 arabalı vapurdan biri olan Suhulet'in hizmete alınması ve yenilenen Sirkeci Araba Vapuru İskelesi'nin açılışı dolayısıyla tören düzenlenecek.
Sirkeci-Harem hattında çalışacak olan ve ismini ilk arabalı vapur ''Suhulet''ten alan arabalı vapur, 73,20 metre boyunda ve 18,40 metre genişliğinde. 80 araç, 600 yolcu kapasiteli vapur, 12,5 deniz mili hız yapabiliyor.
Dünyanın en güvenli manevra sistemlerinden birisine sahip olduğu belirtilen ve ekseninde 360 derece dönebilen Suhulet, 4 adet ''Mitsubishi'' makine ve özel tasarım elektrik tahrikli ''Voith Schneider'' pervanelere sahip.
Tasarımı Türk mühendislerince yapılan ve Çeksan Tersanesi'nde inşa edilen Suhulet vapuruyla Sirkeci-Harem arası 8 dakikaya inecek.
Suhulet'in dışında, Sirkeci-Harem hattı için yaptırılan yeni nesil 3 adet arabalı vapur da belirli süreler içinde hizmete alınacak.
İLK ARABALI VAPUR ''SUHULET''İN TARİHÇESİ
Şirketi Hayriyenin Müdürü Hüseyin Haki Efendi, Boğaz'da at, araba ve eşya nakline bir kolaylık bulmak amacıyla yıllarca umum müfettişlikte bulunmuş İskender Efendi ve şirketin Hasköy'deki fabrikasının sermimarı Mehmed Usta ile baş başa verip, o güne kadar benzeri görülmemiş bir tekne tipi yarattı.
İki tarafından da karaya indirilecek kapakları bulunan, hem ileri, hem de geri gidebilen araba vapurları ya da feribotun prototipi olan bu tekne, çizimlerinin gönderildiği İngiltere'deki Maudslay Sons And Elelds tezgahlarında inşa ettirildi.
Suhulet (Kolaylık) adlı bu ilk araba vapurunun yapımı 1871 yılında sona erdi. Teknesi sac olan vapur 157 tonluktu. Uzunluğu 45,7 metre, genişliği 8,5 metre, su çekimi 3 metre kadardı. 450 beygir gücündeki tek silindirli, iki çevrimli makinesinin döndürdüğü yandan çarkla, saatte 7 mil hız yapabilmekteydi.
İstanbul'a 87 yıl hizmet veren Suhulet, Çanakkale savaşları sırasındaki hizmetleri ile ''Gazi'' unvanını da aldı.
Suhulet'in 1872 yılının başlarında hizmete konulmasının ardından aynı tersaneye ısmarlanan eşine de ''Sahilbent'' (İki kıyıyı bağlayan) adı verildi.
İstanbul'un iki yakası arasındaki geçişi 8 dakikaya indirecek yeni nesil arabalı vapur ''Suhulet'', 11 Aralık 2007'de törenle hizmete girecek.
İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş (İDO) tarafından yaptırılan yeni nesil 4 arabalı vapurdan biri olan Suhulet'in hizmete alınması ve yenilenen Sirkeci Araba Vapuru İskelesi'nin açılışı dolayısıyla tören düzenlenecek.
Sirkeci-Harem hattında çalışacak olan ve ismini ilk arabalı vapur ''Suhulet''ten alan arabalı vapur, 73,20 metre boyunda ve 18,40 metre genişliğinde. 80 araç, 600 yolcu kapasiteli vapur, 12,5 deniz mili hız yapabiliyor.
Dünyanın en güvenli manevra sistemlerinden birisine sahip olduğu belirtilen ve ekseninde 360 derece dönebilen Suhulet, 4 adet ''Mitsubishi'' makine ve özel tasarım elektrik tahrikli ''Voith Schneider'' pervanelere sahip.
Tasarımı Türk mühendislerince yapılan ve Çeksan Tersanesi'nde inşa edilen Suhulet vapuruyla Sirkeci-Harem arası 8 dakikaya inecek.
Suhulet'in dışında, Sirkeci-Harem hattı için yaptırılan yeni nesil 3 adet arabalı vapur da belirli süreler içinde hizmete alınacak.
İLK ARABALI VAPUR ''SUHULET''İN TARİHÇESİ
Şirketi Hayriyenin Müdürü Hüseyin Haki Efendi, Boğaz'da at, araba ve eşya nakline bir kolaylık bulmak amacıyla yıllarca umum müfettişlikte bulunmuş İskender Efendi ve şirketin Hasköy'deki fabrikasının sermimarı Mehmed Usta ile baş başa verip, o güne kadar benzeri görülmemiş bir tekne tipi yarattı.
İki tarafından da karaya indirilecek kapakları bulunan, hem ileri, hem de geri gidebilen araba vapurları ya da feribotun prototipi olan bu tekne, çizimlerinin gönderildiği İngiltere'deki Maudslay Sons And Elelds tezgahlarında inşa ettirildi.
Suhulet (Kolaylık) adlı bu ilk araba vapurunun yapımı 1871 yılında sona erdi. Teknesi sac olan vapur 157 tonluktu. Uzunluğu 45,7 metre, genişliği 8,5 metre, su çekimi 3 metre kadardı. 450 beygir gücündeki tek silindirli, iki çevrimli makinesinin döndürdüğü yandan çarkla, saatte 7 mil hız yapabilmekteydi.
İstanbul'a 87 yıl hizmet veren Suhulet, Çanakkale savaşları sırasındaki hizmetleri ile ''Gazi'' unvanını da aldı.
Suhulet'in 1872 yılının başlarında hizmete konulmasının ardından aynı tersaneye ısmarlanan eşine de ''Sahilbent'' (İki kıyıyı bağlayan) adı verildi.
Konular
- Yaptıklarımızın Hesabını Vermeye Hazırlıklı Mısınız.
- Kur'an Nasıl Bir Devlet Yönetimini Öneriyor.
- Kendimize Rab lar Edindiğimizin Farkında Bile Değiliz.
- Sesli düşler
- Ömürden Kaybolan Bir Senemiz
- Yardıma ihtiyacım var
- Hakan Kenan Hoca
- Türkiye'nin Gururu Lingerium
- Zorunlu Trafik Sigortası
- Kur'an ın Bizlere İndirilme Amacını Doğru Anlamalıyız.
- Rivayetleri Aklamak Adına, Kur'an a Saygısızlık Yapmayalım.
- Allah ın Affetmesi, Şefaati Konusunu Nasıl Anlamalıyız.
- Hac Suresi 47, Zümer Suresi 42. Ayetlerin. Ölüm Ve Rüya İlişkisi.
- Allah ın Sınırlarını Aşarak, Kafirlerden Olmak İstemiyorsak.
- Kur'an neden arapça indirilmiştir. Zuhruf 2-3. Fussilet 44. Ayet.
- Elbette tek vatan bö-lü-ne-me----yiz
- Bizleri dinden saptıran en büyük yanlışımız.
- Çalışanlarınızın network trafiğini DeskGate ile inceleyin
- DeskGate en iyi sirket guvenlik programi
- Pekala ölmüyormuyuz
- Siber saldırı ve afetlere karşı veri yedekleme yazılımı DeskGate
- Işsizlik sel gibi
- Ad adres telefon
- Nuhilik (noahidizm)
- Isa beklenen yahudi mesih midir?
- Cümle kapısı..
- Karagöz İle Hacivat Konuşmaları 3
- Nasreddin Hoca Fıkraları
- Allah ın resulünün bizlere örnek oluşunu, hangi kaynaktan öğrenmeliyiz?
- Ayşecik İle Yasemin Sultan