İpek mendil

[color=darkblue]İpek mendil

Sual: Ter silmek için, ipek mendil kullanmak caiz midir?
CEVAP
Mekruh olur.



Önce Allah’a, sonra sana

Sual: Birine bir şey verirken yahut çocuğunu bırakırken, (Önce Allah’a, sonra sana emanet ediyorum) demek caiz midir? (Allah’a pek güvenmiyorum, onun için sana da emanet ediyorum) anlamı çıkmaz mı?
CEVAP
Müslüman, o manada söylemez. Emanet edilecek asıl yerin, Allahü teâlâ olduğunu bilir. Zaten bu sözüyle bunu bildiğini ve buna iman ettiğini de bildiriyor, ayrıca bu kıymetli bilgiyi karşısındakine de hatırlatıyor, yani sen de bunu unutma demeye getiriyor.
(Deveni bağla, sonra Allahü teâlâya tevekkül et) hadis-i şerifi, sebeplere yapıştıktan sonra, neticesini Allah’a bırakmak gerektiğini bildiriyor. Birisine çocuğunu emanet etmek, deveyi bağlamak gibidir. Deveyi bağlamadan Allah’a emanet etmek, tevekküle aykırıdır.
(Önce Allah’a, sonra sana emanet ediyorum) demek, (Bunu sana emanet ediyor, Allah’a da tevekkül ediyorum) demektir. Yoksa (Allaha güvenmediğim için, sana emanet ediyorum) demek değildir.
Halkın efendisi




Sual: Ülülazm bir peygamberin, (Biz hizmet edilmek için değil, hizmet etmek için geldik) dediği bildiriliyor. Bir peygamberin hizmet etmesi uygun mu?
CEVAP
Peygamber efendimiz de hizmet etmiştir.
Bir yolculukta, bir koyun kebabı yapılacağı zaman, biri ben keserim dedi. Biri de, ben derisini yüzerim dedi. Diğeri de, ben pişiririm dedi. Resulullah da, ben de odun toplarım deyince, (Yâ Resulallah, siz istirahat buyursanız, biz toplarız) dediler. (Evet, sizin her şeyi yapacağınızı biliyorum. Fakat, iş görenlerden ayrılarak oturmam. Allahü teâlâ, arkadaşlarından ayrılıp oturanı sevmez) buyurdu. Kalkıp, odun toplamaya gitti.
Medine valisi olan Ebu Hüreyre hazretleri, odun taşıyordu. Muhammed bin Ziyad, bunu tanıyarak yanındakilere, yol verin, vali geliyor dedi. Gençler hayret ettiler.
Evliyanın büyüklerinden olan İbrahim bin Edhem, önce Belh padişahı idi. Saltanatı bırakıp, Mekke’ye geldi. Sırtında odun taşıyarak ekmek parasını kazanırdı.
Hizmet etmekle ilgili dört hadis-i şerif meali:
(Halkın efendisi, onlara hizmet edendir.) [Ebu Nuaym]
(Seferde bir topluluğun efendisi, onlara hizmet edendir. O topluluk, en çok hizmet edeni, şehitlik hariç hiçbir amelle geçemez.) [Hâkim]
(Allah yolunda savaşanların en üstünü, savaşanlara hizmet edendir.) [Taberani]
(Misafire hizmet ettirmek, akıl noksanlığıdır.) [Deylemi]

Günahı sevaba çevrilir


Sual: Ne kadar iyilik ederse etsin, kâfirin hiç sevab alamayacağını biliyoruz. Topluma büyük zararları dokunan, her çeşit zulmü ve en büyük günahları işleyen bir ateist tevbe etse, Müslüman olur mu? Yaptığı iyilikler varsa, bunlar boşa mı gider?
CEVAP
İmana gelen bir kâfir, imana gelmeden önce yaptığı iyiliklerin karşılığına kavuşur. Hakim bin Hazam, imana gelince, (Önceki iyiliklerim ne oldu) diye sordu. Resulullah efendimiz buyurdu ki:
(Önceki iyi işlerin makbul olmak üzere, Müslüman oldun.) [Buhari]
İman eden kâfirin, kâfir iken yaptığı iyilikler boşa gitmediği gibi, yaptığı bütün günahları da affolur, hatta bütün günahları sevaba çevrilir. Bir âyet-i kerime meali:
(Allahü teâlâ, kâfir iken tevbe edip iman eden ve salih amel işleyenlerin seyyiatını hasenata [günahlarını sevablara] çevirir. Allah çok affedici ve çok merhamet sahibidir.) [Furkan 70]
İman edip salih amel işleyince, günahlarını sevaba tebdil etmektedir. Mülk Onundur, dilediğine, dilediği kadar ihsan eder. Bunda şaşılacak bir şey yoktur.
Günahların sevaba çevrilmesi, sadece yeni Müslüman olanlara mahsus değildir. Yaptığı amele göre Müslümanların günahları da sevaba çevrilir. Allahü teâlânın affı ve mağfireti boldur. İki hadis-i şerif meali şöyledir:
(Rıza-i ilâhi için Allah’ı ananların, günahları sevaba çevrilir.) [İ. Ahmed]
(Recep ayında dokuz gün oruç tutanın, günahları sevaba çevrilir.) [Gunye]



Dinimiz İslam E-Mail Grubu
Gruba üye olmak için:[url]http://www.dinimizislam[/url][/color]

Konular