Namazı geçmeyenler

[color=olive][b]Namazı geçmeyenler



Sual: (İslam Ahlakı) kitabındaki hadis-i şerifte buyuruluyor ki:

1. kat gökteki melekeler yalancıların,

2. kattakiler, kalbi namazda dünya işiyle meşgul olanların,

3. kattakiler, namazını beğenenlerin

4. kattakiler, kibredenlerin,

5. kattakiler, haset edenlerin,

6. kattakiler, merhametsizlerin,

7. kattaki melekler ise, tamahkârların namazını geçirmeyip geri döndürürler.

Peki, bu namazlar sahih olmuyor mu?

CEVAP

Sahih olur, yani namaz borcundan kurtulmuş olurlar. Namazını geçirmezler demek, o namaz için vaat edilen büyük sevablara kavuşamazlar demektir.



Sual ve soru



Sual: (Sual kelimesi öğrenmek için, soru ise imtihan için sorulur) deniyor. Bu doğru mudur?

CEVAP

Bazı kimseler arasında bu yaygındır. Ama hep o manada kullanılmaz. Süal, Türkçede soru demektir. Sorgulamak, sorguya çekmek, sorgu sual ifadeleri imtihan içindir. Sual kelimesi de imtihan için olabiliyor. Sual kelimesinin sorgu anlamında kullanıldığı, din kitaplarında geçmektedir. Birkaçı şöyledir:

(Kabir suali haktır.)

(Sırat köprüsü üzerinde, yedi yerde olan suale cevap veren geçer.)

(İki meleğin kabirdeki suallerine cevap vermek, bir derttir.)

Hadis-i şeriflerde de, sorgu anlamındaki sual kelimesi geçmektedir:

(Kıyamete herkes, dört suale cevap vermedikçe hesaptan kurtulamaz.) [Tirmizi]

(Kıyamette, Allahü teâlâ kuluna malından sual eder.) [Hatib]

(Allaha teâlâ belaya maruz kalan kuluna kıyamette tekrar sual sormaz.) [Hâkim]

(Üç kimseye şu nimetlerden dolayı, sual olmaz: İftar eden, sahur yiyen ve misafirle beraber yiyen.) [Deylemi]

(Dünyada kader konusunda konuşan, kıyamette suale çekilir.) [Dare Kutni]

(Öğrenmek için sual sorun, teannüt için sual sormayın.) [Deylemi] (Teannüt = zor duruma düşürmek)

Demek ki, soru da sual de, öğrenmek için sorulabildiği gibi, imtihan için de sorulur. Kelime üzerinde bu kadar durmamalıdır.



Dua ve beddua



Sual: (Duanla yaşamıyorum ki, niye bedduanla öleyim) sözü uygun mudur?

CEVAP

Uygun değildir. Dua veya beddua kabul olabilir. Yani kabul olan dua ile yaşanabilir. Yahut dua kabul olmasa da beddua ile ölebilir. İki hadis-i şerif meali şöyledir:

(Şu dört dua reddolmaz: Din kardeşinin gıyabında yapılan dua, iyileşinceye kadar hastanın, dönünceye kadar hacca ve cihada gidenin duası.) [Deylemi]

(Ana babanın çocuğuna ve mazlumun zalime olan bedduaları, reddedilmez.) [Tirmizi]





Dinimiz İslam Mail Grubu

[/b][/color]

Konular