Hz.Ebu Hureyre r.a.

Hz.Ebu Hureyre r.a.anlatiyor:,,R.E. s.a.v. buyurdularki:Kim kendisini dagdan atarak intihar ederse o cehennemlik olur.Orada ebedi olarak kendini dagdan atar.Kim zehir icerek intihar ederse cehennem atesinin icinde elinde zehir oldugu halde ebedi olarak ondan icer.Kim de kendisine demir saplayarak intihar ederse,cehennemde ebedi olarak o demiri karnina saplar.
Aciklama:
1-hadisin zahirine göre,su veya bu sekilde intihar ederek canina kiyanlar ebedi olarak cehennemde kalacaktir.Ehli sünnet ulemasindan imam malik merhumun,hadisin zahirini esas olarak ,,MüntehirIn(intihar eden kimse)tevbesi kabul olmaz,dolayisiyla,namazi da kilinmaz dedigi nakledilmistir.
Ancak Ehli sünnetin meseleye yaklasimi farklidir.Onlar müntehirin ebedi cehennemlik olacagi hususunda mutlak kabul etmezler,bazi kayitlara tahdid ederler.Nitekim hadisin bazi vecihlerinde Haliden mühalleden (ebedi) ziyadesi mevcut degildir.Ehli sünnet,ayrica tevhid ehlinin günahlari sebebiyle azaba maruz kalmakla birlikte,Cehennemde ebedi kalmayip ondan cikarilacagini mühim bir esas olarak kabul eder.Bu hususu te´yid eden sahih rivayetler var.Ehli sünnet,sadedinde oldugumuz hadisi,istihlale hamleder.Yani :Kim intihar etmenin helal olduguna igtikat ederek canina kiyarsa o ebedi cehennemliktir´der.Cünki böyle bir inancla harami helal addettigi icin kafir olmustur.Kafir ise ebedi Cehennemliktir.
2-,,Ceza amel cinsinden olur´´ kaidesince binaen müntehir ne süretle canina kiymissa,o sekilde azaba maruz kalmaktadir. Kendini( hancer bicak gibi kesici olan) Demir bir seyle öldüren o seyi vucuduna degiren saplanacak ceza görecektir.
3-Cumhur ulemaya göre müntehirin namazi kilinir hanifelerden Ebu yusuf kilinmaz demistir.Ömer b.abdülaziz ve evzai ise mekruhdur derler( Kütübü sitte cild.14.s.146