Sigara paketlerinde resimli uyarı

Ankara (AA)- Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) Başkan Vekili Mehmet Küçük, yıl sonunda sigara paketleri üzerinde resimli uyarı uygulamasına
geçileceğini bildirdi. Anadolu Ajansı Genel Müdürü Hilmi Bengi'yi ziyaret eden Küçük, buradaki konuşmasında, Avrupa Birliği'nin bazı ülkelerinde ve dünyanın pek çok ülkesinde sigara paketleri üzerinde resimli uyarı uygulamasının yapıldığını belirtti.

TAPDK'nın da bu konudaki çalışmalarda önemli mesafe kat ettiğini anlatan Küçük, 2009 yılı sonu itibariyle sigara paketleri üzerinde resimli uyarı uygulamasına geçilmiş olacağını söyledi. Mehmet Küçük, 4207 sayılı yasayla getirilen, başta kamu hizmet binaları olmak üzere kapalı alanlarda sigara içme yasağının satış miktarlarına etkisini değerlendirirken de, 1996 yılında çıkarılan yasanın 19 Ocak 2008'de revize edildiğini ve 19 Mayıs 2008'de de kapalı alanlarda sigara içilmesinin yasaklandığını hatırlattı.
Küçük, yasanın 19 Temmuz 2009 itibariyle lokantalar, kahvehaneler, kafeteryalar, barlar ve benzeri yerleri de kapsayacağını ve düzenlemenin satış miktarlarına etkisinin de ancak bu tarihten sonra daha sağlıklı analiz edilebileceğini söyledi. Dünya uygulamalarına bakıldığında kapalı alanlarda sigara içilmesinin yasaklanmasının satış miktarlarına etkisinin 4-5 yıl sonra ortaya çıktığını bildiren Küçük, şöyle konuştu: ''Türkiye'de 4207 sayılı yasanın yürürlüğe girdiği 1996 yılında 96,6 milyar adet olan sigara satış miktarı 1999'da 114,4 milyar adete çıkmış, 2000 yılı sonrasında ise düşüşe geçmiş. Şu anda bu rakam 107,8 milyar adet düzeyinde bulunuyor.
2007 verileriyle 2008 verilerini karşılaştırdığınızda 2008 satış miktarları biraz daha fazla. Ancak; 2008'in ilk 6 aylık döneminde 2007'nin ilk 6 aylık dönemine göre daha fazla satış olmuş, buna karşılık 2007'nin son 6 aylık dönemine göre 2008'in son 6 ayında ise yüzde 1,1'lik bir düşüş var.''

Küçük, uygulamanın halk tarafından benimsendiğini, yasa bağlamında Sağlık Bakanlığı ile birlikte düzenledikleri ''dumansız hava sahası'' ve ''havanı koru'' kampanyası çerçevesinde de başarılı sonuçlar elde edildiğini bildirdi. Bu alandaki tanıtıcı reklamlar ve bilgilendirme çalışmalarının son derece etkili olduğuna dikkat çeken Küçük, ''Halkımız temiz hava soluma önceliğine sahip çıkıyor'' dedi. AA Genel Müdürü Hilmi Bengi de kapalı alanda sigara içme yasağına toplumun çok çabuk adapte olduğunu, uygulamanın insanların bilinç altına yerleştiğini söyledi. ''Beyin kendisine kapalı alanda sigara içilmeyeceğini kodluyor'' diyen Bengi, bu yasayla güdülen nihai amacın ise sigara içenlerin sayısının azaltılması, hatta gençlerin sigaraya hiç başlamamasının sağlanması olduğunu söyledi.

Sigara paketlerinde resimli uyarı yorumları

  • Image Description
    hhmercan
    20.02.2009

    Biraz değil baya bi iktisat oldu :)
    Tamamen Engellemek isteseler yapabilirler bence ama niye yapmıyorlar bilmiyorum ki

  • Image Description
    zambak
    20.02.2009

    Bunların bir çözüm olduğunu düşünmüyorum.En iyi yöntem sigara vergisini arttırma böylece arzları indirme.Arz inince fiyatlarda da artma olacağı için talepler düşecektir.
    Biraz iktisad gibi oldu :)
    teşekkürler